mr&mrsdu1

Sunday, March 22, 2009

++24hours++

percaya atau tidak..
saya tak berada dirumah selama 24 jam pon..:soldier_60:
ayah dengan mak amik saya dalam pukul 9.45 malam..
pegi beli makanan(sebab dorang dah pegi dating dulu..ciss)
sampai umah dekat pukul 11 sempat tengok konsert AF jap je..
sebab ayah tengok bola..Man U lawan TNB melaka..hahah(bodo giler)
blackburn kot..tak ingat..:n3s_82:
lepas habiskan nasi dengan asam pedas, roti john dan nasi goreng kampung..
(naseb baik in tak makan makanan kiki sekali):n3s_58:
saya melayan novel PS:I LOVE YOU
(dulu penah bace separuh jalan masa duk umah caah kat kuala kangsar)
sambil berSMS dengan inn(sms dengan diri sendiri???hahaha)
(inn is my buddy from blog..)
sampai tertido(sowie inn..hee)

bila duk umah..saya kena bangun awal..nak2 ayah ada kat umah..
pas subuh tak leh tido balik..:soldier_47:
(yani pasti bangga bila baca part ni:n3sl0_71:)
so apa saya buat pagi2 buta nak mati tu..(selalu nya in tengah membuta tak sedar diri)
ayah bukak program motivasi apa tah kat tv..
saya yang jahat ni tukar tengok kartun..hahaha..
kiki pula diatas pangku..sambil memberi banyak cenderamata di tanganku
(damn!!! tangan aku calar balar dibuat oleh kiki!!!!:n3sl0_23:)
tiba2 ayah bertanya soklan pelik:n3sl0_05:..
(mungkin terlalu lama dia berada di kelantan..seminggu je kot)
"mana kucing yang kecik tu? apa adik panggil dia, kiki"
saya yang kebingungan jawab.."ni dia"
kemudian ayah cakap "bukan ni la..ni dah besar"
saya yang pening ni pon berkata..:n3sl0_66:
"laa..ni la dia..dah besar.."
:n3s_07:ayah hanya ketawa..

selepas cuci keta mak, siram pokok bunga, sarapan..:soldier_12:
saya kena hantar ayah ke rumah kawan nya(dah kul 10)
teka siapa teman saya????
kiki!!!:n3sl0_21: (sapa yang tak tahu lagi kiki tu kucing saya)
dia duduk kat atas dashboard..setiap kali ayah break, lepas 2 mesti dia jatuh..
saya biarkan je..sebab comel giler(jahat giler in:n3sl0_25:)
masa on the way balik dia tido kat sit belakang...(:n3sl0_61: ciss ingat dia boss ke apa!!)

sampai umah dah kul 11.30
(lame giler..in merayap tempat lain..ikut jalan jauh)
sambung baca novel sampai tertido same2 dengan kiki
(kucing pon pemalas same dengan tuan dia:n3sl0_04:)
tiba2 dapat panggilan dari orang yang dinanti2 kan..:n3s_48:
(biakan lama sikit..baru jawab..)
monyet: hello
tuannya: hello..hmm..
monyet: **** kat mane 2?
tuannya: kat umah..(kiki pon bersuara disebelah)
monyet: kiki...cium kan dia
tuannya: hmm
monyet: ****, fara ada kol?
tuannya: (bodo tul!!!)hari ni tak ada..semalam ada la..
monyet: dia dah tahu pasal number ni..kalau dia kol **** tak payah la layan k..buat bodo jek..
tuannya: (hmm tak yah cakap pon tahu) hmm ye..* kat mane?
monyet: kat kampung..ada hal lagi tak settle..nanti * balik * kol **** k.
tuannya: hmmm..
monyet: jaga diri k ****.kirim salam mak.
tuannya: hmmm..ye.insyaAllah
monyet: bye ****
tuannya: bye *

dalam hati yang berbara ku tahan jua..:n3s_10:
ciss!! baik tak payah kol...(kol pon dah cukup baik in..tak kol nanti ko yang marah jugak)
leka2 baca novel..(lupa kan pasal monyet yang kol tadi)
tiba2 suara nyaring dari atas ke udara..
"adik, solat zuhur..jap lagi nak keluar dah":n3s_26:
saya dengan pantas nya naik solat..
kemas2 beg..kemas2 bilik..
bagi kiki makan..
tapi masa nak keluar tak dapat cium kiki..(keluar dating la tu..gatal!!)
tepat 2.30 saya dan mak dah keluar umah..

kami menuju ke Taman Rempah
mak and her friends ada persembahan poco2 kat situ..:n3s_100:
sebelom tu ada karaoke kat situ..
:n3sl0_74:macam nak cair taik telinga saya dengar..
sedap lagi suara sazo(walaupon sengau..haha)
kerana tak berapa nak tahan mendengar..
saya pon pergi ke Mydin untuk beli sedikit barangan untuk bawa pulang..:n3sl0_65:
(cam orang gila kat dalam mydin tu..ramai..semua dengan family or kawan2..in je sorang2)
sampai kat taman rempah, mak baru nak start poco2 dia..
pas habis poco2, kitaorang naik Sungai Melaka Cruise for free
(sebab kenal orang kat situ..kak emma,kalau sempat kita naik ye..best..:n3sl0_17:)
habis naik boat..mak belikan burger..(sebab in dah bising2 lapar dari atas boat lagi)
pas tu terus pulang ke rumah sewa tercinta...
(walaupun agak hampa :n3sl0_11: bila balik tengok tak ada orang..asso tido dalam bilik..mon2 n mot2 kena kidnapped..sazo missing in action..yut2 tak payah cakap pon dah tahu)

now, here i am:n3sl0_06:..kat rumah sewa..
mak ada kol pas maghrib tadi..
ngadu kat dia :n3sl0_03: tak sampai 24 jam pon duk kat umah..
mak kata..
"sorry la..semua busy lak..ayah kena g kl..abang pon g kl..minggu depan la ye"
tak pe la..nak wat macam mane..
however it is, i love them so much..
my life more peace rite now..Alhamdulillah..
(time for Charmed season 3!!!:n3sl0_96:)

p/s: looking forward to this weekend..:n3sl0_21:

6 comments:

Mish Hawtchocolate said...

haha..klakar la ayh ko..
knfiden jek tny sal kiki tuh..

hahaha..

kem slm kt monyet ko..
=p

mrsDu1(^-^) said...

2 la pasal..mmg klaka giler..siap xcy lak..
hehe

haha..
monyet ak dh anta masuk kandang..
nnt ak kem salamkan k..

Akmar Anuar said...

hahaha..entry ni comel dari permulaan sampai abeh (saye bagi A+)...
part kiki dalam kete tuh, memang comell gilerrr =D
(kiki, len kali biasa2 kan diri duk seat blkg k??)

p/s: kiki, my Kecik mintak no tepon...muahahaha (gilerlah!!) =p

mrsDu1(^-^) said...

yeay!! dpt A+..
kiki mmg comel..(cam tuan dia yang comel ni)

pheeeeeeeeewwwiiiiiiiiitttttttt!!!
kiki dh de peminat la...
hahaha

Akmar Anuar said...

mrsDu1, kiki jer comel..bukan tuan dia..harap maklum =p

mrsDu1(^-^) said...

tuan dia pon comel jugak~~