mr&mrsdu1

Saturday, May 2, 2009

++penting ke??++

(mungkin anda akan rasa mual2 bile bace post kali ni)
(jika ada tanda2 seperti itu..close jek blog in ni..esok bukak balik k)

bila terfikir balik..
nasib baik bf in tuh boleh bercakap bahasa melayu dengan fasih nya
(ko ingat ko couple dengan mat salleh ke??wekk:head_22:)
mrDu1 tuh berasal dari Terengganu..
tapi dia boleh bercakap dengan fasih nye tanpa slang Terengganu dia..
mungkin kerana telah berada di Perak since form 4 (kot)...:head_05:
(he still can speak in Terengganu's slang with his family)

in terbayang balik masa in kenal dia dulu..
bayang kan kalau dia tak boleh hilang kan slang Terengganu dia tu......
OMG!!!!!!!!!
cam ne in nak faham apa dia cakap..:head_06:
dan mungkin.........OWH NO!! tak nak cakap...shut up in!!

teringat peristiwa keluar makan bersama momok Qre dan kawan Qre..
mereka bertiga orang Kelantan..(kawan Qre orang Terengganu kot)
:head_20:In terpinga2 bila dorang bersembang..
nasib baik si Qre tu faham..
lalu mengTranslatekan dalam English(melampau dia tu..:head_15:hehe)
dia akan cepat2 translate bila tengok muke in dah blur..........:head_03:
even dia translate pon..pelat kelantan dia still ada..
so klasik..:head_22:hahahah

teringat ayat momok..
"kebanyakan lelaki dari pantai timur sukar untuk buang slang dorang..."
(kebanyakkan k....bukan semua)
dorang amat sayang akan negeri mereka...
(ko in dari mane??)
owh i came from Fiji!!!
hahahahahahah :soldier_50:

Dengan ini...Saya bersyukur..Bf saya boleh bercakap dengan bahasa yang saya faham..
walaupun dia selalu gune perkataan yang saya tak pernah dengar..
tapi saya faham..kerana dia tak simpan slang dia bila bercakap dengan orang bukan berasal dari pantai timur..

ok in..shut up..go to sleep!!!!
:head_14::head_14:

chop!!!
teringat peristiwa ni..
masa tuh in kat matrix kot...
g Kelantan..tempat keje ayah...
kawan ayah tanya macam ni..
"ngaji lagi kow??"
in yang terpinga2 pegi jawab macam ni..
"dah khatam ngaji dah mase sekolah menengah dulu"
lepas tu kena gelak dengan ayah...
rupa2 nye dia tanya sekolah lagi ke..:head_16:
bodo giler in..
sampai sekarang pon tak faham lagi slang2 pantai timur ni..
(mase in tengah taip ni si momok tengah YM in dengan bahasa kelantan die..malas nak layan sebab tak faham..minah tu dah giler kot:head_10:)

p/s: next post after dinner la ek..if in ada cerita baikkkkkkk punye in update..kalau tak.....jeng3.. tunggu berita after dinner kami k...hee

17 comments:

Mish Hawtchocolate said...

hahaha...
demo gap eyh..
nok nikoh nga ore ganu,..
g la blaja bhaso ganu nuh..
kekgih nenek due kecek ganu mum dop pehe..
(versi klntan)

hahahha..
mung gok eyh..
nok nikoh nge orang ganung..
g la blajo bhase ganung nuh..
kekgi nenek duanggg cakap ganung mung dop pahangggg...
(versi ganu)

hahhaa..
ko nih..
nk kawen ngn org tganu..
g la blaja ckp tganu..
satgi nenek duan ckp tganu ko ta pahamm...
(bhsa mlayu)

bo bo la suh aku ajar mum kecek klate ganu...malah aku nok layey doh..mapuh mum ah..blaja ah nga qre...hahhaha..selok keroo!

waaa..
(versi klntan)
no translation.
nk tw bayar rm1 untk satu pkataan,,
aku kire hrga hausmate tuh..
=))

Mish Hawtchocolate said...

eyh.. rm10 la..
huhu

mrsDu1(^-^) said...

bo bo la suh aku ajar mum kecek klate ganu...malah aku nok layey doh..mapuh mum ah..blaja ah nga qre...hahhaha..selok keroo!

ko ckp sal qre ek???
woi!! mahal giler nk blaja ngn ko..
ada tak jual kamus..tah2 lagi murah dari harga housemate ko tu!!! cehhhh

Mish Hawtchocolate said...

hahaha...
qre tuh seket jah aku sbut nyoh!
wahaha...

mahal??
muroh tuh..
kamus tadop..
kalu aku wt kamuh..
aku juwa rego muroh2...
berehh??

kiro ikot pkataan la..
kalu ado 1000 words..
hmm..
aku jual la 100..
muroh tuh

mrsDu1(^-^) said...

laalalalalalalalaalalala
lalalalalalalalalalalala
lalalalalalalalalalalala

say it again momok??
i dun understand.....

Mish Hawtchocolate said...

=)) wahahhahhahahahha

Akmar Anuar said...

asso: bo bo la suh aku ajar mum kecek klate ganu...malah aku nok layey doh..mapuh mum ah..blaja ah nga qre...hahhaha..selok keroo!

= bobo la s0h aku ajar ko cakap kelantan t'ganu. malas aku nak layan dah. mampos ko lah. blaja la dengan qre.

asso:

mahal??
muroh tuh..
kamus tadop..
kalu aku wt kamuh..
aku juwa rego muroh2...
berehh??

= mahal? murah tu. kamus takder. kalo aku wat kamus, aku jual murah. beres?


komen2 ni sume dah lari dari tajuk cte entry ni.
sume salah asso..
asso....oh asso...

illianiAriffin said...

mak ai...ape tu??

Akmar Anuar said...

ni la namo eh kecek klate...

Mish Hawtchocolate said...

hahahhaha...
kama...

waa caya sama luuuuuuuuu~!!!

pahnih buleh kito ngupat kow sep2 dio guno bahso klatey..
brehhh deyh!
yeehaaa =D

Akmar Anuar said...

wahahahaha asso!!!
jahat gilos!!!
boleh sajorrr...
muahahahaah!!

sure in and yanie terpinga2 je skrg neh...wakakaka =p

mrsDu1(^-^) said...

eh senget tul la korang ni...
ap bnd yg korg katekan disini hah??
tuan tanah xfhm ni..
anda mungkin akn di boikot seumur idup ni...
hmmmmmmmmmmmmmmmmm

Akmar Anuar said...

asso cakap lepas ni ktorang leh la ngumpat2 in dlm bhs k'tan je..
wahahahaha =p

mrsDu1(^-^) said...

cehss xgne korang!!!
berkomplot plak ek.....

Akmar Anuar said...

yela2...pasni da takmo komen2 lagi dah...(nada merajuk tahap moksya)

hurm.......ble pk2 blk, mmg tak sah satu hari kalo tak bg komen kt blog nih..
so i tarik blk la ayat2 merajuk i tuh...ngeh ngeh ngeh =p

Mish Hawtchocolate said...

kokse molep..
lallaa

Akmar Anuar said...

kokse molep???
ditujukan kat sape tu, asso???